Sunday, March 25, 2007

Golfpremiär


Äntligen var det så dags för säsongspremiär på golfbanan. 18 hål på Araslövs norra bana avverkades i sagolikt väder och i trevligt sällskap. En helt underbar bana i ett fantastiskt skick trots att det är så tidigt på säsongen. Araslövs Golfbane AB gör ett sanslöst bra jobb med sina banor.



Resultatet var väl för min del ungefär som förväntat med tanke på att det var första gången man rörde klubborna sedan oktober i fjol. Det långa spelet funkade helt OK, närspelet var något sämre och puttningen var som vanligt... urusel. För Tony, Markus och Fredrik fungerade det bättre tycker jag. De landade väl på runt 30 poäng vardera. Själv räknande jag inte poängen. Jag slutade med det efter den femtioelfte 3-putten. Redan på åttonde hålet...


Trots fadäserna på greenerna är jag mycket nöjd med denna söndagseftermiddag. Det är så gott att golfsäsongen äntligen är igång!

No comments: