Sunday, September 23, 2007

Gräsmatteklippningsworkout

Istället för att springa, så förlade jag träningen på gräsmattan på tomten istället. Jag har hört talas om lite alternativa träningsmetoder. Gräsmatteklippning är en alternativ metod som lämpar sig bra för mig, workout i högklackat en annan metod som min fru kanske skulle prova...?

Gräset var långt, tjockt och fuktigt och i ett skriande behov att friseras. Jag hade dessutom lovat frun att snagga mattan ordentligt den här gången. Hon har inte varit riktigt nöjd med de senaste veckornas Beatles-frisyr på tomten.

Sagt och gjort, handjagaren ställdes in på 22 mm och klippningen drog igång. Det var tungt, mycket tungt. Både ben, armar, bål och axlar fick jobba ordentligt för att kapa ner gräset till den nya höjden.

Allt gräs samlades, som vanligt, upp i svarta sopsäckar för att inte ha en massa gräsklipp liggande kvar på mattan. Dock undrar jag om inte gräsmattan skulle må bra av att ha klippet liggandes kvar efter avslutat klippning. Jag får kolla det.

Träningen pågick i 45 minuter och jag var helt utschasad efteråt. Definitivt ett komplement till löpning och cykling. Dessutom blev gräsmattan riktigt snygg.

No comments: