Thursday, August 30, 2007

100

Wittsjö GK. Torsdag eftermiddag. Kontorsmästerskap. Nio Sony Ericsson-anställda är på plats för att göra upp i denna prestigefyllda tävling. Första tee. 295 meter långt par 4, svagt dogleg höger. En järnfyra borde räcka. Pang! Mitt i fairway. Upp med andra slaget. Lite vänster om green. Bra chip. Parputten i hål. Skönt. En hygglig start. Efter nio hål och mycket kämpande läser man 43 i scorekortet. Inte speciellt bra, men heller inte speciellt dåligt. Men det har tagit på psyket. Det går tungt idag. Ingenting flyter på. En evig kamp mot banan.

Har klarat av hälften nu. Bara nio kvar. Puh! Tionde hålet. Par 4, 310 meter. Relativt enkelt. Landar bredvid bunkern på inspelet. Lobben för kort. Ner i bunkern. Tung sand. Tar tre slag i bunkern. Upp på green. Tvåputt för 8! Aj.

Där tar min rond mer eller mindre slut och jag orkar inte hålla ihop det längre. Mentalt är jag helt körd och slagen rinner iväg. Kommer i mål på 100 brutto (92 netto). Jösses! Jag blev dock inte sist, utan hade tre stackare bakom mig.

Vann gjorde Jonas Olsson på 78 netto (82 brutto). Bra jobbat!

Ibland är det jobbigt med golf. Hoppas det känns lättare till helgen då vi skall spela DenSwe cup på Rya och Vasatorp. Swing!

No comments: