Friday, April 13, 2007

Fylla igen!


Så var det dags att fylla igen diket med matjord. Beställningen av matjord ombesörjdes av svärfar som har kontakter i matjordsbranchen. Svärfar var också den som tog emot lastbilen som dumpade 12 kubikmeter matjord bakom vår tomt i eftermiddags...




Det var en gedigen jordhög som mötte mig när jag kom från jobbet vid 17-snåret. Dock trodde inte svärfar att det skulle räcka...




Första jorden i hålet! Nu är det bara att fortsätta skyffla. Underbart att skyffla jord som inte består till 95% av macadam/asfalt/grus/sten! Tjoho!




Snart klar med en första omgång jord i hela diket.




Ja, det var det! Klockan är 19, kroppen är lite lätt sliten och hungrig. Skall bli gott med en bit paj och en kall öl nu! Avlutningsvis slänger jag en blick på vår gräsmatta. Den ser fullständigt bedrövlig ut! Jag hoppas innerligt att Myresjöhus tar sitt ansvar och ser till att fixa till den inom det snaraste! Om någon ansvarig från Myresjöhus läser denna bloggen, så vill jag här och nu ge en länk till en sida om gräsmattor. Läs och lär!

Tack "fresel" för länktipset!


2 comments:

fresel said...

Jobba jobba joooåbba!!!

fresel said...

Angående gräsmattan:

Den här snubben kan nog hjälpa till: http://www.olleberg.nu/06/Fotoalbum/sommar_06.htm