Friday, April 27, 2007

S J



SJ SJ gamle vän, Stockholm - Knivsta 230 spänn!
Ocker!


Efter en hel dags shopping och nostalgipromenader i Stockholm var det så dags för oss att ta oss tillbaka till Knivsta.


Klockan var 16.40 och vi sprang allt vad vi orkade för att hinna med Uppsalatåget som enligt tidtabell skulle lämna Stockholms C just klockan 16.40. Vi hann med nöd och näppe med tåget, pust och puh! Alla vagnar var fullknökade med folk.


Pga vår sena ankomst till tåget varken hann vi köpa biljett eller få en sittplats. Det blev till att stå hela vägen till Knivsta, och dessutom ombord lösa biljetter som var mer än dubbelt så dyra som om vi köpt dem i automaten innan påbörjad resa. Den unga konduktörskan hånflinade under hela försäljningsproceduren...


Subba!

2 comments:

Anonymous said...

hmmm.. Kanske ringa tröst, men jag var på samma tåg (som ju startade 10 minuter sent från Sthlm, så det var kanske därför ni hann med) och hade köpt en biljett i automaten. Men det kom aldrig någon som ville titta på den innan jag var framme i Knivsta. Jag satt ganska långt fram i tåget....
PS. Dagens surftips: Knivstabo.se

Benet said...

Jaha, det vet jag ju inte om det hjälpte... Typiskt!
Jag tror dock inte att tåget var 10 minuter sent som du skriver. Närmare 5, skulle jag tro.
Nåja, vi får skylla oss själva. Vi skulle ha väntat på 17.10-tåget.

SJ, SJ, gamle vän....