Friday, April 06, 2007

Långfredagsgolf

Klockan 8.07 på Långfredagen traskade fyra glada pojkar ut på Araslövs Norra bana i ganska kyligt väder. Kvicksilvret hade inte hunnit många streck över nollan så det var mössa på för hela gänget. Så fort solen kom upp en bit på himlen så blev det behagligare. Dock är jag glad att jag var klok nog att klä mig i långkalsonger.


För Rille var detta premiärrundan för året och han betraktade dagen som ett bra tillfälle att lufta klubborna i glada vänners lag. Markus, Tony och jag var ute för två veckor sedan, se Golfpremiär. Då hade jag min premiär och var mest ute och luftade bagen och klubborna, men idag kändes det mer som att jag verkligen spelade golf. Framförallt så var det mer skärpning på greenerna från min sida. Jag lyckades idag att gå de 18 fantastiskt fina hålen på 87 slag, vilket jag räknar som klart godkänt med tanke på den tidiga säsongen.


Matchen mellan Tony och Markus vanns idag av Tony, 4/2. Grattis Tony!


Dagens längsta drive slogs av Markus, på det 17:e. Grattis Markus! Svingen som resulterade i den fina 270-metersdriven ser ni sist bland bilderna.


Bilderna som du hittar i ett Picasa Webalbum, är tagna med en SonyEricsson K800. Sving-sekvenserna fick jag till genom att använda den extremt fiffiga SonyEricsson-uppfinningen "Best-Pic" (TM). Coolt!

No comments: