Sunday, April 29, 2007

Q - Stockholm quality outlet i Barkarby


Amanda hittade en ny kompis på lekplatsen


Ännu en dag i shoppingens tecken. Pust!


Huvudanledningen för min personliga del att fara till Q i Barkarby var för att införskaffa ett par nya golfskor på Dormy, ett golfmecka i kubik.


Det visade sig vara svårare än jag trodde att handla golfskor. Inte på grund av utbudet, för det var det sannerligen inget fel på, utan på grund av att varenda sko jag provade hade någon egenhet som gjorde att jag inte var 100% övertygad om att detta var skon för mig... Antingen var den för bred i lästen, eller så klämde det lite på vänstra stortån, eller så var hälkappan för låg så att det klämde på hälen, eller såg skon för löjlig ut, eller så var det nåt annat.


Ett riktigt tidsödande jobb med andra ord. Som tur var blev det dock till slut ett par skor (att lämna Dormy utan skor var inget alternativ enligt mina kära fru). Skorna som följde med hem var ett par FootJoy Classics Tour. En sko av klassiskt snitt och "relativt" sköna på mina fötter. Jag hoppas innerligt att de kommer att bli skönare och skönare ju mer jag använder dem.


2 comments:

Visionären said...

Love it!

Anonymous said...

Good words.